Naše společnost nabízí kompletní diagnostiku rámu motocyklů a předních teleskopů a tlumičů.
Po předchozí domluvě (dle našich kapacit) lze diagnostiku provést na počkání v průběhu dne.
Výstupem diagnostik je výstupní protokol, který může sloužit jako podklad pro řízení při uplatněné náhrady škody.
Kdy a proč provést diagnostiku?
- PO NEHODĚ MOTOCYKLU
Kvůli vlastní bezpečnosti, neboť většina nárazů vede k deformaci základních parametrů rámu, jako je úhel řízení, výška krku řízení atd. nebo tlumičů, jež jsou příčinou změny jízdních vlastností stroje. Kvalitní motocykl je totiž funkční souhrou celé řady prvků, které zajišťují ty nejlepší jízdní vlastnosti, zejména ovladatelnost a stabilitu. Pokud se vlastnosti rámu či jiných podvozkových komponentů dostanou mimo výrobcem garantovanou toleranci, dojde k narušení celé řady dosud platných funkčních vazeb, a ke změnám v chování stroje.
Kvůli zjištění rozsahu poškození motocyklu, a tím doložení skutečně vzniklé škody pro pojišťovny. Některé pojišťovny již taková měření přímo vyžadují a také je poškozenému hradí.
- PŘI KOUPI A PRODEJI OJETÉHO MOTOCYKLU
Kvůli prevenci nepříjemných překvapení a vlekoucím se soudním sporům, jako důsledku obchodu s ojetými vozidly. Certifikovaný protokol měření je důležitý dokument vypovídající o stavu vozidla, které je předmětem obchodu. Legislativa zavazuje prodejce informovat kupující o skutečném stavu prodávané věci a jejich vadách. Na druhou stranu je protokol významným důkazem prodejce v případě reklamace kupujícího.
- PŘED ZAČÁTKEM OPRAV
Kvůli předejití možným zbytečným investicím do opravy. Kontrola geometrie rámu, funkčnosti teleskopů nebo tlumičů by tak měla být v řadě případů prvním krokem před zvolením technologie opravy a objednávkou drahých náhradních dílů.
Diagnostika rámu
V rámci diagnostiky rámu provádíme níže uvedené úkony:
- Kompletní měření rámu včetně kyvné vidlice.
- Měření jízdní osy.
Výstupem provedených diagnostik je výstupní protokol (certifikát)!
Scheibner MEGA MAX
Změření rámu primárně znamená změření obou os, kyvné osy a řídící osy vzájemně k sobě (jednu k druhé).
Elektronický měřící systém MAX pracuje na principu fotometrické měřící metody řízené počítačem. Rám měřícího systému se dvěmi elektronickými kamerami (v přední části) se upevní pomocí středících trnů na střed uchycení zadní kyvné osy. Cílové těleso s infračervenými měřícími body je upevněno na otočných částech přední vidlice. Měřící body opisují kruhovou dráhu kolem řídící (otočné) osy při otáčení z levé strany na pravou. Měřící kamery zaznamenají a vypočítají pomocí PC přesnou polohu měřících bodů (kruhovou dráhu) a tím řídící osu.
Pomocí přídavného laseru (na zadní straně měřícího rámu) se provede změření zádní části motocyklového rámu a kyvné osy. Naměřené hodnoty se automaticky zaznamenají do PC pomocí elektronického posuvného snímače. Max poprvé realizuje sen o vysoce přesném měření rámu bez demontáže motocyklu. U většiny motocyklů musí být odstraněno pouze sedlo.
Přesná diagnostika motocyklu dodá rozhodující argumenty při nákupu nebo prodeji ojetého motocyklu a při stanovení škody po nehodě. Časově náročné zkušební jízdy a rozhovory se zákazníky jsou tak zredukovány na minimum.
Laser QUADRO
Laserový systém pro měření rámu motocyklu je výsledkem letitých zkušeností z praxe - EVROPSKÝ PATENT a CERTIFIKÁT TÜV.
Měří: sklon řídící osy, jeho kolmost k osám zadní vidlice a osám kol.
Montáž: provádí se na středovou matici uchycením přední vidlice (lze pomocí středících kónusů provést montáž na odstrojený rám).
Použití: kontrola souososti, soutřednosti, sklonu a výpočty mezi os. nutnost částečné demontáže při vlastním měření (kapotáže a jiné).
Popis přístroje: robustní hlavnice z lehké slitiny s dvěmi laserovými měřícími tělesy a digitálním měřidlem (úhloměrem). Něměřené hodnoty se zadají do programu, který je součástí systému (registrovaný SIAE), včetně databáze výrobce. Vstupní protokol obsahuje naměřené hodnoty porovnané s daty databáze.
Diagnostika teleskopů a tlumičů
V rámci diagnostiky teleskopů a tlumičů provádíme níže uvedené úkony:
- Funkčnost předních vidlic.
- Odklon předních vidlic.
- Uchycení teleskopů.
- Funkčnost zadního tlumiče.
Kontakt
Pavel Másler -
servis@halbich.cz,+420 607 855 963
Jiří Mergeš -
centrum@halbich.cz,+420 607 924 234