Jaké jídlo si s sebou vzít na výšlap do hor

Léto, prázdniny a krásné počasí přímo vybízí k výletu do hor. Většina z nás má vlastní zkušenosti, že nesmí chybět nejen dobré vybavení (kvalitní obuv a správně padnoucí oblečení), ale svačina na cesty.

Není jídlo jako jídlo, a i když je řízek českou klasikou, v některých případech oceníme i jiné zdroje rychle dostupné energie. Snažte se vždy předem plánovat, co si s sebou vezmete. Příliš málo nebo naopak mnoho jídla může způsobit řadu komplikací na trase.

LINA3

Několik tipů na svačinky do batohu:

  • Tyčinky jsou odjakživa ideální svačinkou na cesty. Na výběr máte mnoho možností, od vysoce energetických (High Energy) až po proteinové, které zaženou i větší hlad (Protein 50).
  • Gely rozhodně nesmí chybět při opravdu náročných výšlapech. Obsahují rychle vstřebatelné cukry a elektrolyty. (Liquid Energy Gels)
  • Ořechy obsahují zdravý tuk, který využijeme jako zdroj energie. Para a makadamové patří k nejtučnějším. Pro milovníky čokolády Sponser nabízí mandle v kvalitní čokoládě, mandle obsahují vysoké množství rostlinného proteinu. Jen pozor na počasí, ve velkém teple by čokoláda určitě nevydržela.
  • Sladkosti ve formě gumových bonbonů Power Gums přijdou vhod při zdolávání náročných výstupů.
  • Sušené ovoce je vhodnější než čerstvé. Nabízí vyšší energetickou hodnotu a nemusíme se bát, že se nám rozmačká v batohu.
  • Zabalit si také můžete i větší svačinu, jako např. obloženou bagetu se sýrem a šunkou, která nás zasytí na delší dobu.

Speciální pozornost věnujte i pitnému režimu. Voda je základ, ale po samotné vodě Vám může být těžko od žaludku. Pro náročnější túry bude vhodný správně zvolený sportovní nápoj. Více se dočtete ve článku Ideální nápoj pro sportovce (2 díly).

LINA4

Design šablony vytvořil Shoptetak.cz & Tomáš Hlad.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení